IPTV

Har förra året skaffat ett tv kort, tyvärr ser jag aldrig på tv eller iaf inte mycket. Har nu gjort en djupdykning i ämnet då jag har hållt på att hyra film från bredbandsfilm. Varför ska då inte bredbandstv finnas? jag sökte och hittade det nya IPTV, du får kanalerna direkt i burken med hjälp av ditt bredband. Denna nya teknik slår säkerligen ut digital boxen i framtiden. Har så du får 45 kanaler i både tv och dator! suveränt, tyvärr måste internet leverantören ha detta som tillval. Nu har jag bara kollat telia, finns säkerligen fler. Är en gammal tjänst, tror den var ny 2005-2006. Här är iaf en intressant artikel till er intresserade. www.hell-man.se/?p=212. Enligt telias hemsida behöver du citat:
  • En tv utrustad med scartuttag alternativt S-video eller Komposit. Scartuttag har de flesta tv-apparater som är 15 år eller yngre.
  • En av Telia godkänd digitalbox. Digitalbox får du utan extra kostnad när du tecknar Telia Digital-tv i 12 månader.
  • Bredband genom Telia. Antingen som boende i en av Telia lan-ansluten fastighet eller om du har bredband via telejacket. Har du bred­band via telejacket måste du bo på en adress där Telia kan leverera digital-tv.
  • Ett adsl-modem (om du har bredband via telejacket) eller en bredbandsswitch (om du har bredband via nätverksuttaget) som är godkända för Telia Digital-tv.

Kommentarer
Postat av: Davod Devinalo

sopcast är ett program där du kan se massa filmer,tv-kanaler och sport helt gratis!

matcherna finns på myp2p.eu

2008-03-12 @ 10:41:10
Postat av: Christian

Japp sett en fotbollsmatch men upplösningen var så dålig att jag deppade, var även hack, min laptop är för gammal, men om de fixar bättre bild är tjänsten kanon.

2008-03-12 @ 18:34:53
Postat av: Davod Devinalo

den hackar för att du kör den i WMP spelaren.. du ska byta till VLC-spelaren..då flyter det på riktigt bra..allt mellan500kb-1000kb i sekunden visare den.

2008-03-13 @ 09:16:55
Postat av: polle

http://www.apple.com/trailers/independent/thegrand/

sjukt rolig film om poker du bara måste se!

2008-03-13 @ 12:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0